
Dansk El-Forbund havde brug for en kampagne hjemmeside – ja faktisk havde de brug for hele 4 stk.
Hjemmesidernes formål var at informere omkring:
- Sikre at danske elektriker får den løn, de er overenskomstmæssig berettiget til, samt at skaffe nye medlemmer til fagforeningen.
- At informere omkring sikkerheden ved arbejdet med fibernet.
Kampagner kørte på diverse medier og hjemmesiderne var primært beregnet som landing pages, med mere information og call to action formularer.
Designet af hjemmesiderne var med udgangspunkt i mobile-brugernes behov. Et typisk eksempel på et “Mobile First Design“.
Siderne er kodet i ren HTML5 uden brug af et CMS. “One Page Kampagne hjemmeside” som typisk er online i en begrænset periode og som kræver stor fleksibilitet i opbygning og design, er oplagte at kode i simpel HTML5.
Se de fire hjemmesider her:

Brug af hele skærmens bredde
Med et design der udfylder hele skærmen, er kampagne hjemmesiderne optimeret visning på mobilen og tablets, men samtidig står det knivskarpt på en almindelige desktop!
Det er ALTID en god ide, at have viden omkring målgruppe, og det typiske medie (desktop, mobile, tablet) der benyttes til at vise hjemmesiden under designfasen!

Tydelig kommunikation på en kampagne hjemmeside
Med “info kort” kan man effektivt fokusere og henlede den besøgende på de ønskede budskaber og Call To Action der findes på hjemmesiden.
Fordele
- 100% fleksibel i forhold design
- Opsætningen er simple, så man kan hurtigt “komme i luften” med en landingpage i ren HTML
- Hurtig load-tid, da der ikke er involveret en database
- Pris – billigere at etablere end en CMS hjemmeside
Ulemper
- Kræver viden omkring HTML for at opdatere / rette i indholdet
- Alle de “normale” udvidelser / plugin som vi i dag er blevet så forvente med i WordPress og Drupal kan ikke benyttes